dimarts, 27 d’abril del 2010

Proposta de Cristina Barreda i Sofia Soler

PROPOSTES PER A MILLORAR L'ALIMENTACIÓ DELS ALUMNES DE LA NOSTRA CLASSE

Sofía Soler (4 ESO C)
Cristina Barreda (4 ESO C)

IES VICENTA ESCRIVÀ (VALÈNCIA)

Després de conèixer els resultats del test sobre l’alimentació que vam realitzar el passat mes que consistia en l’estudi de l’alimentació dels joves d’aquest centre, amb el fi de comparar els resultats amb els alumnes d’altres centres educatius per a poder realitzar una estadística, a més d’enviar una resposta per a ajudar-nos en la millora dels nostres hàbits alimenticis.
Nosaltres hem preparat tres diferents propostes en les que fem referencia a les tres carències dels alumnes d’aquest centre, és a dir, la ingesta de fruites, verdura i, com no, el peix.
 La finalitat d’aquestes tres propostes és ajudar als joves per a que vegen més atractius aquestos aliments i que agafen hàbits alimenticis de vida sana per a solucionar aquest greu problema.

Projecte 1: Un hort fet pels estudiants
Aquest projecte consistiría en la creació d’una nova materia optativa dins dels currículum escolar en la qual els alumnes tindrien la possibilitat d’estudiar plantes frutals, hortalisses i qualsevol element agrícola. L’asignatura s’ajudaria amb un xicotet hort plantat i conreat pels propis alumnes en el centre, i que ells mateixos pugueren aprofitar els fruits per al seu propi consum.
Aixina, els joves, apreciarien el resultat del seu dur treball afiançant una millora en l’hàbit alimentici i en el seu creixement com a persones.
 

Projecte 2:  PAPES, ENTREPANS I FRUITES!
Amb aquest projecte volem incrementar el consum de fruita als centres educatius. Açó no es aconseguirà només donant xarrades ni fullets informatius que els més joves obliden o simplement els llancen a terra sense mirar-los.
Per a evitar això, volem introduïr a les cafeteries dels centres  que, com ja sabem oferixen als estudiants una gran varietat d’esmorçars, lapossibilitat que els alumnes tinguen també la possibilitat de triar entre bollería o entrepans. Bé, doncs el que volem, és introduïr fruïta, és a dir, que en les cafeteries també es venga fruïta, ja siga en peça o en suc.
Açó permetirà als alumnes  poder elegir fruïta per a esmorçar o, si ja el porten de casa, acompañar-lo amb un deliciòs suc natural, perfecte per a seguir amb forces la resta del dia.

Projecte 3: SALUT CAMUFLADA
Cóm fer que els més joves mengen verdures o peix sense que s’adonen? Aquesta és una de les preguntes més repetides, doncs açò ho podem evitar si aquestos no saben que es el que están menjant, és a dir, ‘’camuflar’’ el peix i les verdures i una volta s’hagen menjat el plat dir-los que hi havia , aixina ells s’adonaran de que no te un gust tan dolent i que, fins i tot, els agrade més del que ells pensaven abans de tastar aquest nou plat.
Finalment hem fet aquest vídeo que esperem que us agrade: 


Si feu clic sobre el video el podreu veure a TOTA PANTALLA

Ací hi ha enllaços de pàgines amb receptes:
Per a finalitzar hem inclós el enllaç d’aquesta página (baix) en la que hi han jocs per a totes les edats on els joves poden aprendre molts conceptes sobre una alimentació sana i correcta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada