25 alumnes de tercer i quart d'ESO del nostre centre han participat en un projecte d'investigació al voltant de què mengen els escolars, una iniciativa conjunta de la Fundació Alícia i de Recerca en Acció que ha implicat un conjunt de 1.375 alumnes de 31 centres educatius diferents han anotat meticulosament tot allò que mengen i que beuen al llarg d’una setmana.
Les dades obtingudes han estat processades amb l’objectiu de descobrir quina és la dieta real dels infants i dels joves de 10 a 18 anys. A partir de vuit indicadors seleccionats pensant que són els més crítics, tant per dèficit com per excés. Els indicadors en qüestió són:
- Consum de fruita setmanal (peces)
- Consum de verdura i hortalisses setmanal (plats)
- Consum de llegums a la setmana (plats)
- Consum de peix a la setmana (racions)
- Consum de peix blau a la setmana (racions)
- Consum de refresc (en mil·lilitres)
- Consum de productes de pastisseria, brioixeria i/o snaks dolços (unitats)
- Acció d’esmorzar a casa abans d’anar a classe (dies)
La participació en el projecte ha estat totalment voluntària. La majoria dels alumnes, amb gairebé el 50%, pertanyen a les comarques de l’àrea metropolitana de Barcelona, com ara el Barcelonès, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental. La major afluència de participants estan en els cursos de tercer d’ESO i primer de Batxillerat, tot i què la participació de la resta de cursos no és gens menyspreable. Per edats, el grup amb més participació van ser els alumnes de 14 i 15 anys. Per sexes, la població estudiada és força equitativa, tot i què el grup de noies és un pèl més gran.
L’alumant aplicarà mesures de millora
Cadascuna de les escoles participants ha rebut un informe en el qual s’explica a cada escola l’ítem o ítems que no estaven realitzant segons les recomanacions dels experts i on, per tant, gcalia que es realitzessin accions de millora.
Ara, durant els mesos d’abril i maig, totes les classes participants en l’estudi hauran d’enviar les accions i propostes de millora que han desenvolupat .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada