TEMA 4 Aparells digestiu i respiratori
Objectius mínims
1. Conèixer el concepte de nutrició, un procés que té lloc a TOTES les cèl·lules del cos i on participen cèl·lules especialitzades que formen els diferents òrgans dels aparells digestiu, respiratori, circulatori i excretor
2. Estructura de l'aparell digestiu.
3. Funcionament de l'aparell digestiu: Ingestió, masticació, insalivació, deglució, digestió, absorció i defecació.
4. Processos digestius en cada part de l'aparell digestiu.
5. Com afecten els processos digestius i d'absorció a cada tipus de nutrients.
6. Conèixer les principals malalties que afecten l'aparell digestiu. Hàbits saludables.
7. Diferències entre el concepte de respiració (ventilació pulmonar) i el de respiració cel·lular.
8. Estructura de l'aparell respiratori.L'intercanvi gasós a nivell dels alvèols i de les cèl·lules.
9. Fases de la ventilació pulmonar: inspiració i espiració.
10. Conèixer les principals malalties que afecten l'aparell respiratori. Hàbits saludables.
Activitats proposades
o Pàgina 51. Activitats 1 a 5.
o Pàgina 53. Activitats 6, 8, 9 i 11.
o Pàgina 55. Activitat 14.
o Pàgina 57. Activitats 15, 17 i 18.
o Pàgina 59. Activitats 19 a 21.
o Pàgina 61: Activitats 22 i 23.
o Pàgina 63. Activitats 25 i 26.
o Pàgina 44. Tècniques de treball científic. Models que simulen processos fisiològics
o Pàgina 66-67. Activitats 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 18, 25, 26, 28, i 14
o Activitats 4 pàgines fotocopiades (10, 11, 12 i 13)
o Activitats de repàs en anglés. També es treballaran en classe d'anglés.
o Treball monogràfic d'investigació sobre el Tabac. PowerPoint
EXAMEN: Dijous 3 Febrer (recordeu que també cal presentar la llibreta)
Criteris avaluació: Examen: 65%; Treballs: 25%; Actitud: 10%
Llibre lectura (voluntari) Viaje alucinante. Control lectura : Finals de febrer
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada